توانمند سازی بسیجیان و زنان روستائی

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ۰

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر :

آموزش بسجیان پایگاهها و توانمندسازی روستائیان برای توسعه اشتغال پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی وحر فه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر، علی مهدی پور رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای در جلسه هماهنگی با شورای فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بهشهر که به منظور تبیین جایگاه مهارت آموزی در بخش های مختلف به ویژه در روستاه ها و آشنایی هر چه بیشتر بسیجیان پایگاه های بسیج با مرکز فنی وحر فه ای شهرستان بهشهر تصریح کرد: آموزش بسجیان پایگاهها و توانمندسازی روستائیان برای توسعه اشتغال پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فنی و حرفه ای و با تاکید بر لزوم استفاده از این ظرفیت افزود: امروزه این ظرفیت کاملا شناخته شده نیست در حالیکه همه افراد در همه شئون زندگی خود به مهارت نیاز دارند.
مهدی پور با بیان اینکه امروز کشور مدرک گرا شده است اضافه کرد: لازم است تا متولیان امر متوجه این مساله باشند چراکه تا به حال تنها به مدرک حرمت گذاشته شده و برای آموزش مهارت حرمتی قائل نشده اند.
علی مهدی پور افزود: آموزش روستایی با هدف اثر بخشی وتأثیر گذاری بیشتر آموش های مهارتی و کمک به توسعه اقتصادی ، عدالت آموزشی در مناطق روستائی، توانمند سازی زنان روستا ، افزایش درآمد و کاهش هزینه های خانوار و نتیجتا ماندگاری نیروهای بومی در روستاها انجام می پذیرد .
وی ضمن توجیه فرماندهان حوزه های بسیج از خدمات آموزشی این مرکز اظهار داشت فرماندهان پایگاههای بسیج ظرف مدت یک هفته نسبت به احصاء نیازهای آموزشی جامعه هدف خود اقدام نموده و اطلاعات و آمار مربوطه را جهت برنامه ریزی های آموزشی، به مرکز ارسال نمایند .
 ایشان بردعوت از فرماندهان حوزه ها و پایگاهها ی بسیج و نشست های صمیمی با آنان در راستای تحقق هر چه بیشتر اهداف آموزش مهارتی تأکیدکردند.
در این جلسه سرهنگ علی نجفی فرمانده سپاه ناحیه بهشهر گفت: با توجه به اهمیت نیاز سنجی آموزشی قبلا اجرای دوره ها، فرمانده هان حوزه ها جلسه توجیهی با فرماندهان پایگاه را برگزار و نیازهای مهارتی مناطق خود را سریعا به مرکز فنی و حرفه ای اعلام نمایند .
گفتنی است حدود ۶۰ درصد جمعیت شهرستان بهشهر بسیجی بوده و حدود ۳۵۰ پایگاه مقاومت محلات و اقشار در سطح این شهرستان فعال می باشد.

فرستادن دیدگاه »

- 7 = 2