اشتغال زایی ۴۰۰ روستایی با آموزش های مهارتی

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۳۰ تیر ۱۳۹۴ ۰

آموزش های فنی و حرفه ای،

مسیر اشتغال زایی ۴۰۰ روستایی بهشهر را هموار کرد

 

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر گفت : ارائه آموزش های فنی و حرفه ای ، مسیر اشتغال زایی حدود ۴۰۰ روستایی بهشهر را از سال گذشته تاکنون هموار کرد

علی مهدی پور اظهار کرد : سال گذشته ۳۱۰ روستایی و از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹۰ روستایی ، آموزش های لازم در رشته های مورد علاقه خود را فرا گرفتند تا از این طریق این آموزش ها ، شغل جدیدی برای خود ایجاد کنند .

وی بیان کرد : این آموزش ها عموما در رشته های خیاطی ، سرویس نگهداری خودرو، سری دوزی حرفه ای ، جوشکاری ، چهل تکه دوزی ، توپ دوزی ، پرورش قارچ دکمه ای، پرورش گیاهان دارویی و چند رشته دیگر به زنان و مردان روستاهای بهشهر ارائه شد
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر افزود : آموزش های فنی و مهارتی در تثبیت و تشویق روستائیان به ماندن در روستا و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان نقش سازنده ای دارد .
مهدی پور بیکاری و نداشتن شغل را از عوامل مؤثر در مهاجرت روستائیان به شهرها دانست و بر لزوم تداوم این گونه آموزش ها به روستاییان تاکید کرد .
وی گفت : آموزش روستایی با هدف اثر بخشی و تأثیر گذاری بیشتر آموش های مهارتی و کمک به توسعه اقتصادی ، عدالت آموزشی در مناطق روستائی، توانمند سازی زنان روستا ، افزایش درآمد و کاهش هزینه های خانوار و در نهایت ماندگاری نیروهای بومی در روستاها انجام می پذیرد.

فرستادن دیدگاه »

9 - 9 =