آموزش مهارت های فنی حرفه ای به ۸۰ زندانی

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۴ تیر ۱۳۹۴ ۰

ریاست فنی وحرفه ای بهشهر خبر داد

آموزش های فنی و حرفه ای به بیش از ۸۰ زندانی در بهشهر

ریاست فنی و حرفه ای بهشهر گفت: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۸۰ نفر مددجو در کارگاه های فنی و حرفه ای مستقر در زندان باز خلیل شهر آموزشهای مهارتی را فرا گرفته اند.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر علی مهدی پور در این باره اظهار داشت: به منظور توانمند سازی و بستر سازی لازم با هدف بازگشت سالم مددجویان به جامعه در ۳ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر- ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در کارگاه های مهارت آموزی مستقر در زندان خلیل شهر ارائه شده است.

وی افزود: در راستای استفاده بهینه از اوقات و فراگیری مهارت مطلوب توسط افراد دربند زندان بهشهر در حرفه های تعمیر آبگرمکن دیواری ، سیم کشی ساختمان، تعمیر لوازم گاز سوز و رشته چادر شب باف آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه گردید .

ریاست فنی و حرفه ای بهشهر بیان کرد: با توجه به اینکه ریشه بسیاری از جرایم در بیکاری، فقر و عدم مهارت های شغلی است لذا توانمندسازی زندانیان در زمینه فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای در اشتغال آنان پس از آزادی بسیار حائز اهمیت است.

مهدی پور گفت: آموزش در زندان ها علاوه بر نقش سازنده و تقویت روحیه خودباوری موجب تضمین اشتغال و تامین معاش آینده مددجویان و همچنین بازگشت موثر آنان به جامعه می شود.

علی مهدی پور تصریح کرد: در سال ۹۳ ،  ۱۹۰ نفر  بمیزان ۳۰ هزار و ۱۰۰ نفرساعت و از ابتدای سال ۹۴ تاکنون ۸۰ نفر با ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر-ساعت آموزش های مورد نیاز را پشت سرگذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به زندانیان از سال ۱۳۷۱ در کشور در دستور کار قرار گرفت و تاکنون تاثیر بسزایی در کاهش برگشت مددجویان به زندان ها داشته است و بستر مناسبی برای اشتغال آنها و بازگشت به زندگی سالم فراهم کرده است.

فرستادن دیدگاه »

+ 3 = 11