افتتاح نمایشگاه “مهارت و ترویج کارآفرینی”

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ۰

به مناسبت ششم مرداد ، نمایشگاه مهارت و ترویج کارآفرینی در بهشهر افتتاح شد
با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مازندران و هیئت همراه، همچنین فرماندار و جمعی از مسئولان شهری و شهرستانی، نمایشگاه مهارت و ترویج کارآفرینی با هدف آشنایی عموم با مهارت‌های فنی مهندسی و خدماتی و نقش این مهارت‌ها در زندگی فردی و اجتماعی، گشایش یافت.
در این نمایشگاه که در قالب پنج غرفه و شامل دستاوردها و دست‌ساخته‌های مهارت‌آموزان مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد، کارآفرینان کمیته امداد و بهزیستی، آموزش و پرورش و دانشگاه علمی کاربردی است؛ آثاری از رشته‌های مکانیک، جوشکاری، برق، رایانه، گلدوزی، خیاطی، فرش، گلیم و … به نمایش گذاشته شد.
فرماندار بهشهر در آیین افتتاح نمایشگاه مهارت و ترویج کارآفرینی، با اشاره به زیرساخت‌های خوب فنی و حرفه‌ای از جمله مراکز مهارت‌آموزی، مربیان مجرب و دانشگاه علمی کاربردی و علم و فناوری مازندران در این شهرستان، یادگیری مهارت‌های فنی را راهی برای رسیدن به اشتغال پایدار و مطمئن توصیف کرد.
محمدتقی نورزاد با بیان اینکه با بودن این امکانات و توانمندی و دانش، نباید شاهد بیکاری در بهشهر باشیم، افزود: به عنوان مثال، مربیان با تجربه‌ای در مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر هستند و سالانه بیش از هزار مهارت‌آموز از شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه، رشته‌های مختلفی را در کنار آنها می‌آموزند که مهارت‌آموزان می‌توانند پس از یادگیری، حتی با سرمایه اندک به کسب و کار بپردازند.
وی بار دیگر توجه جدی به مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای را یکی از راه‌های مهم برای کم‌کردن ضریب بیکاری در کشور دانست و افزود: باید از سرمایه‌ها، وقت و امکاناتی که در اختیارمان قرار داده شده است، به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
در ادامه آیین گشایش نمایشگاه مهارت و ترویج کارآفرینی در بهشهر، از آقایان محمد غزائیان و وحید نظری منتخبان مسابقات ملی مهارت در سال‌های گذشته و مدیران آموزشگاه‌هایی با ۲۰ سال سابقه آموزشی، با تقدیم هدایایی قدردانی شد.
در حال حاضر ۶۰ آموزشگاه فعال در بهشهر و گلوگاه با بیش از ۱۰۰ مربی، با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای، جدیدترین مهارت‌ها را در اختیار کارآموزان قرار می‌دهند.
رشته های تراشکاری، مکانیک، برق صنعتی، جوشکاری، PLC، رایانه، کشاورزی و توپ‌دوزی چرم از جمله رشته‌هایی هستند که در مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر، آموزش داده می‌شود.
 این نمایشگاه و فروشگاه مهارت و کارآفرینی، تا روز چهارشنبه در پارک ملت بهشهر دایر است.

فرستادن دیدگاه »

7 + 3 =