پایان رتبه بندی آموزشگاه های آزاد بهشهر

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ۰

پایان اجرای رتبه بندی آموزشگاه های آزاد شهرستان بهشهر

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی ن‍ژاد بهشهر ، ابراهیم ذبیحی کارشناس  مؤسسات کار آموزی آزاد و مشارکت‌های مرکز بهشهرگفت:‌ طرح اعتبار سنجی و رتبه بندی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در راستای اجرای بند(ز )ماده ۲۱قانون و برنامه پنجم توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، جمهوری اسلامی ایران که باهدف ساماندهی وکیفیت بخشی به آموزش‌های ارائه شده به اجرا گذاشته شده است.
ذبیحی خاطرنشان کرد: پیرو برگزاری جلسه توجیهی موسسین آموزشگاه های آزاد شهرستان بهشهر با محوریت رتبه بندی آموزشگاه ها ، بر اساس دستورالعمل موسسات کارآموزی آزاد ، جلسات هیئت همگنان مرکز با حضور اعضا محترم جهت بررسی مدارک ارائه شده توسط آموزشگاه های آزاد تابعه در خصوص اعتبار سنجی آموزشگاه های آزاد برگزار گردید.
وی اظهار داشت : طی برگزاری چهار کارگاه آموزشی و توجیهی پس از بیان ضوابط و الزامات قانونی اجرای طرح رتبه‌بندی آموزشگا‌ه‌های فنی وحرفه‌ای آزاد از سوی کارشناسان مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی اداره کل و مجمع امور صنفی استان  بر اهمیت اجرای این طرح و مزایای آن و ارتقای کیفیت آموزشی مدیریت آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد تأکید شد .
ذبیحی تصریح کرد : در این طرح ۴۵ آموزشگاه ه از رتبه ممتاز که بالاترین رتبه در اعتبارسنجی است تا رتبه ۴ مورد ارزیابی و اعتبارسنجی قرار گرفته اند .
وی اظهار داشت : آن دسته از آموزشگاههایی که نتوانستند حد نصاب امتیاز لازم (رتبه۴) را کسب نمایند به مدت یکسال فرصت دارند تا با اصلاح و بهسازی و رفع نواقص و ایرادات مجددا رتبه بندی گردند.
ذبیحی ادامه داد: موسسین آموزشگاهها در مرحله اول با تکمیل فرمهای مربوطه بصورت خود ارزیابی (امتیاز به خود) و ارائه به همراه نرم افزار های مربوطه و مستندات لازم به مرکز  و ارزیابی توسط گروه همگنان و بازدید هیئت نظارت از آموزشگاهها، انتخاب شده و رتبه بندی نهایی صورت گرفت.
وی افزود : آموزشگاه هایی که در مراحل رتبه بندی  یکی از رتبه ممتاز تا رتبه چهارم را کسب نمایند تا مدت ۳سال این رتبه برای آنها اعتبار خواهد داشت و موسسین آموزشگاهها می بایست تا ۴ماه قبل از اتمام اعتبار گواهینامه مذکور نسبت به آغاز فرآیند رتبه بندی جدید اقدامات لازم را انجام دهند.
ذبیحی در پایان یادآور شد، هدف اصلی از رتبه بندی آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد ارتقاء کیفیت آموزش توسط آموزشگاههاست.

 

فرستادن دیدگاه »

- 1 = 8