نشست مدیران مرکز با موسئسات کاریابی

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ۰

برگزاری جلسه مشترک مدیران مرکز فنی و حرفه ای و موسسات کاریابی

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر، بمنظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار و تعامل بیشتر بین موسئسات کاریابی با مرکز فنی و حرفه ای بهشهر، جلسه ای با حضور مدیران مرکز فنی و حرفه ای و موسسات کاریابی این شهرستان برگزار شد.
ریاست مرکز فنی و حرفه ای بهشهر ضمن عرض خیر مقدم و عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری سرو و سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین (ع) به حاضرین در جلسه به ضرورت تداوم برگزاری جلسات مشترک و تعامل بیشتر با هدف آگاهی از نیازهای منطقه و ارائه آموزشهای مورد نیاز به کارجویان تاکید کردند .
کارشناس مشاوره و هدایت شغلی مرکز فنی و حرفه ای بهشهر بر اهمیت و نقش موثر مهارت آموزی در زندگی فردی و اجتماعی افراد اشاره و به ضرورت ارتباط مراکز فنی و حرفه ای با موسئسات کاریابی تاکید نمودند.
عبدالرضا خلیلی تیرتاشی به ویژگی مهم فرد کارآفرین اشاره نمودند و عنوان کردند همه افراد با شناسایی موقعیت و وضعیت خود و جامعه می توانند یک کارآفرین موفق باشند و به رشد و شکوفایی جامعه خود کمک کنند.
آقای زاغی معاون اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهشهر نیز به تعامل بسیار خوب اداره کار، مرکز فنی و حرفه ای و موسئسات کاریابی اشاره نموده و حل مشکلات اشتغال را در گرو تعامل بیشتر ، انجام پژوهش های کاربردی و افزایش مهارت های فنی و حرفه ای کارجویان عنوان کرد و اظهار داشت : این مجموعه باید تشکیل زنجیره ای با محوریت مشاوره ، نیاز سنجی و تقویت روحیه خود اشتغالی داده و گام های موثر تر در جهت بستر سازی اشتغال و عدم وابستگی مشاغل  به دولت بردارد.
سپس آقای قدرت ا… محمدیان مدیر موسئسه کاریابی طبرستان شمال اظهار داشت: موسسات کاریابی شهرستان آمادگی کامل خود را مبنی بر ارائه مشاوره در جهت راه اندازی کسب و کار اعلام می نماید.
وی تصریح کرد : اکثر متقاضیان بعلت مشکلات مالی توان پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به آن مرکز را ندارند ، لذا تدابیر اتخاذ گردد تا سرویس رفت وبرگشت رایگان در اختیار کارآموزان قرار گیرد.
در ادامه ،جناب آقای شجاع آبادی نماینده موسئسه پرتوکار ، به بیان مسائل، مشکلات پرداخته و با ارائه راه کارهای عملی خواستار حل مشکلات کار یابی ها شدند.
در خاتمه، خانم باقری مدیر موسئسه کاریابی بهشهر، ضمن استقبال از برگزاری جلسه مشترک،و کاربردی ، درخواست اعلام اسامی رشته آموزشی مرکز و تداوم جلسات و پیگیری مسائل و مشکلات از طریق این جلسه تاکید کردند.
مهندس خلیلی کارشناس مشاوره و هدایت آموزشی و دبیر جلسه مصوبات این نشست مشترک را بشرح ذیل اعلام کردند.
۱ – مرکز فنی و حرفه ای به معرفی کارآموزان خبره از هر رشته به کاریابی ها اقدام نماید.
۲ – گزارش نیازهای مهارتی از طرف کاریابی ها و اعلام رشته های آموزشی مرکز به موسئسات کاریابی
۳ – برگزاری کارگاه آموزشی ” کارآفرینی ” برای مراجعه کنندگان مراکز کارآفرینی از سوی مرکز
۴ -  معرفی کارجویان نخبه از طرف کاریابی ها به مراکز فنی و حرفه ای جهت شرکت در المپیاد
۵ -  حضور مدیران کاریابی در مراکز فنی و حرفه ای با هدف ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص ایجاد روحیه کارآفرینی
۶ – بازدید و ارائه سخنرانی علمی مدیران موسئسات کاریابی برای کارآموزان در انتهای دوره آموزشی در محل مرکز فنی و حرفه ای

فرستادن دیدگاه »

3 + 2 =