برگزاری کارگاه استاندارد نویسی در فنی و حرفه ای بهشهر

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ۰

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر، علی مهدی پور  در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی استاندارد نویسی گفت: ۶۰ نفر از مدیران و مربیان آموزشگاههای آزاد تحت پوشش این مرکز در این کارگاه با مبانی آموزشی استاندارد نویسی آشنا شدند.

علی مهدی پور در توضیح کارگاه آموزش استاندارد نویسی افزود:این کارگاه با هدف تامین حداقل کیفیت مطلوب خدمات آموزشی، صرفه جویی در بهره گیری از منابع و بهینه سازی شرایط دستیابی به آموزش مناسب برگزار شده استوی توضیح داد: برای کسب مهارت در هر شغلی فراگیری الزمات آن ضروری است و ایجاد رویه استاندارد در نوشتار نیز مهارتی است که نیازمند آموزش است

.ریاست مرکز فنی و حرفه ای بهشهر، توانایی فردی، تجهیزات آموزشی، ارزیابی پیش نیازهای آموزشی، نحوه تبدیل عملیات اجرایی به عنوان های استاندارد، تلفیق برنامه های درسی تئوری و عملی، استفاده از برنامه های عمومی در آموزش های تخصصی، شرایط مربی و کارآموز را از جمله مطالب مورد تدریس در این دوره برشمرد.مهدی پور، حفظ منافع جامعه به عنوان دریافت کنندگان خدمات از نظام آموزشی فنی و حرفه ای، ایجاد سادگی در روش و شیوه های آموزشی، فراهم کردن وسیله برای بیان مقاصد و تبادل افکار، توانایی تدوین استاندارد های آموزشی در تمامی صنوف، صنایع، ادارات و سازمان ها و ایجاد یکنواختی در به ثمر رساندن شیوه های آموزشی را از اهداف این دوره آموزشی عنوان کرد.

  وی اظهار داشت : دکتر خاوری از اساتید دانشگاه در این کارگاه سرفصل های آموزشی را برای شرکت کنندگان تدریس کرد. وی تصریح کرد: به تمامی شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی گواهینامه حضور در دوره آموزش استاندارد نویسی ارایه شد .

ابراهیم ذبیحی مسئول برگزاری این کارگاه آموزشی، هدف از برگزاری این کارگاه را، آشنایی مربیان حق التدریس و کارشناسان با روش های نوین و مراحل تدوین استاندارد آموزشی دانست و افزود: لازمه تدریس و انتقال مطلوب مهارت، شناخت و آشنایی کامل با استاندارد های آموزشی است.

ذبیحی ، مربیان و مدیران آموزشگاهها با نحوه تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی به شیوه نوین در قالب استانداردهای شغل و شایستگی و روند استاندارد نویسی آشنا گردیدند.

د.در پایان مسئول آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای بهشهرگفت : اینگونه آموزشها برای مدیران و مربیان آموزشگاهها موجب تنوع رشته و ازدیاد حرفه های آموزش خواهد شد.

مرکز فنی وحرفه ای شهید هاشمی نژاد هم اینک با بیش از ۵۰ آموزشگاه آزاد در سطح شهرهای بهشهر، رستمکلا و خلیل شهر و یک مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این شهرستان برعهده دارد

فرستادن دیدگاه »

+ 3 = 5