بازدید روسای دانشگاهها از فنی وحرفه ای بهشهر

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۷ مهر ۱۳۹۴ ۰

نشست مشترک روسای دانشگاه های بهشهر با مسئولین فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد

اولین نشست مشترک روسای دانشگاه های شهرستان بهشهر ( علم وفناوری مازندران ، غیر انتفاعی تمیشان ، دانشکده فنی وحرفه ای،  پیام نور، آزاد اسلامی، علمی کاربردی ) با هدف هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص مسائل آموزشی و  هماهنگی در راستای معرفی دانشجویان جهت گذرانده دوره های کارآموزی و کارورزی و اجرای دوره های آموزشی جوار دانشگاه متناسب با نیاز جامعه و بازار کار، راهکارهای افزایش ارتباط هر چه بهتر دانشگاههای شهرستان با مرکز فنی و حرفه ای برگزار شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر هدفمند کردن آموزش‌های دانشگاهی با ارتقای مهارت های عملی برای دانشجویان را به منظور حضور در بازار کار جامعه مؤثر دانست و گفت: تربیت نیروی ماهر و آگاه به آخرین تکنولوژی های روز دنیا وظیفه اصلی دانشگاه هاست که می تواند زمینه ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری باشد.

علی مهدی پور گفت: همکاری بین سازمان ها و نهادهای مسئول در بحث آموزش با سازمان آموزش فنی و حرفه ای می تواند در این مسیر راهگشا و مؤثر باشد.

وی تضمین موفقیت این گونه برنامه ها را در گرو همکاری مستمر دانشگاه ها و سازمان فنی و حرفه ای دانست و انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای آموزشی را راهکاری مناسب در این زمینه دانست.

دکتر شعبانی رئیس دانشگاه پیام نور بهشهر با تشکر از مدیریت و پرسنل آموزشی مرکز ، استفاده دانشجویان از تجهیزات و امکانات فنی و حرفه ای را حلقه مفقوده در تحقق تربیت نیروهای ماهر و متخصص در دانشگاه ها دانسته و ابراز امیدواری کرد که این مسیر با هماهنگی مسئولان و همراهی اساتید و مسئولین فنی وحرفه ای بیش از پیش هموار شود.

مهندس موسی پور رئیس دانشکده فنی وحرفه ای امام خمینی (ره) با مفید و ارزشمند دانستن مجموعه و امکانات و فعالیت های مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهرگفت :  دانشکده فنی و حرفه ای پسرانه امام خمینی (ره )  از این پتانسیل به نحو مقتضی استفاده خواهد کرد.

در این نشست دیگر حاضرین به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و ضمن تبیین وضعیت، آسیب ها و مشکلات موجود، راهکارهای موردنظر برای توسعه ارتباط علمی و استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات مرکز جهت پیشرفت دانشجویان در عرصه مهارت آموزی و بسترسازی برای بالفعل ساختن پتانسیل ها و مشارکت نخبگان و دانشگاهیان در روند توسعه شهرستان و منطقه و حل مشکلات موجود ارائه دادند.

در این بازدید روسای و معاونین و مسئولین آموزش و پژوهش دانشگاهها از کارگاه های کامپیوتر ، PLC ، برق خودرو ، تراشکاری ، مکانیک ، برق صنعتی ، جوشکاری بازدید و  با مربیان ،کارشناسان وجمعی از کارآموزان از نزدیک دیدار وگفتگو نمودند وبا نحوه فرایند آموزش های فنی وحرفه ای آشنا شدند .

فرستادن دیدگاه »

+ 4 = 7