بازدید مسئولان از وضعیت کارآموزان بیمه بیکار

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ۰

بازدید مسئولین سازمان تامین اجتماعی و اداره کل  تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران

از مرکز فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر

دکتر مهدی زاده مسئول واحد حمایت از مشاغل پایدار و بیمه بیکاری اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران به همراه جمعی از کارشناسان  اداره کل تامین اجتماعی مازندران ، کریمی مسئول آزمون و نماینده اداره کل فنی و حرفه ای مازندران ، معاون اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بهشهر از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهشهر بازدید نمودند.
در این بازدید دکتر مهدی زاده گفت : بیمه بیکاری به افرادی که به طور ناخواسته شغل خود را از دست دادند تعلق می گیرد و ما در میان کشورهای خاورمیانه جزو اولین کشورهایی هستیم که این نوع خدمت بیمه‌ای را ارائه می‌دهیم.
وی اجرای الگوی آموزش بازار محور یا طرح آموزش و اشتغال را روشی نوین برای از بین بردن فاصله آموزش و اشتغال برشمرد که در نوع خود بی بدیل بوده و زمینه هم افزایی بخش دولتی و خصوصی را فراهم نموده است.
مهندس کریمی مسئول آزمون ونماینده اداره کل فنی و حرفه ای مازندران ضمن تقدیر وتشکر ازخدمات سازمان تامین اجتماعی، درخصوص کارت مهارت فنی وحرفه ای جهت کارگران ساختمانی ونظارت براشتغال این عزیزان همچنین نظارت براشتغال مقری بگیران بیمه بیکاری مطالبی ارائه وعنوان نمود:
وی تصریح کرد این اداره کل آمادگی برگزاری جلسات آموزش فی مابین وآموزش درخصوص اشتغال آتی مقرری بگیران بیمه بیکاری را دارد.
کریمی با اشاره به مزایای معرفی بیکاران قبلاً شاغل جهت کسب مهارت به مراکز فنی و حرفه ای افزود: این الگو از  نمونه های اجرا شده در کشور های بزرگ در زمینه اقتصادی و صنعتی نیز موفق تر است .
بهروز عبدی ، معاون آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر نیز ضمن اشاره به فعالیت ها و برنامه ریزی های انجام شده در این خصوص به نقش واحد مشاروه و هدایت آموزشی و شغلی در زمینه جذب کارآموزان این طرح اشاره نمود و افزود: کارآموزان ، پیش از پذیرش به کارشناس مشاوره و هدایت شغلی مرکز مراجعه می نمایند و افراد دارای انگیزه و توانمندی برای فراگیری حرفه های این طرح شناسایی و به کارگاههای آموزشی معرفی می شوند تا پس از طی  نمودن با موفقیت دوره  آموزشی مشغول به کار شوند.
رضاعلی زاغی معاون اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بهشهر در ارتباط با محاسن و مزایای بیمه بیکاری گفت: فرد در طول دوران انتظار برای یافتن شغل جدید مقرری دریافت کرده و بدین ترتیب از بلاتکلیفی زمان بیکاری رها می‌شود.
دراین بازدید ولیان از کارشناسان اداره تامین اجتماعی بهشهر گفت: فرد در دوران مقرری بیمه بیکاری باید خود را به واحدهای فنی و حرفه‌ای معرفی کند و در صورتی که فرد مذکور، بی‌سواد باشد باید به کلاس‌های نهضت سوادآموزی معرفی شود.
 وی ادامه داد: اگر فرد قبل از بیکاری به حرفه خاصی اشتغال داشته باشد، باید در دوران بیکاری به کلاس‌های رده بالاتر آن حرفه به صورت کارآموز مراجعه کند. برای مثال اگر فرد به عنوان تراشکار درجه سه به سازمان معرفی شود و مقرری دریافت کند، باید در کلاس‌های تراشکاری درجه دو شرکت کند، زیرا در زمان دریافت مقرری باید شاهد افزایش سطح کیفی مهارت فرد باشیم.

فرستادن دیدگاه »

8 + = 12