آموزش ۱۵ حرفه در فنی و حرفه ای بهشهر

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۴ تیر ۱۳۹۳ ۰

به گزارش روابط عمومی مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر ، معاون آموزشی این مرکز گفت:در راستای مهارت‌آموزی به جوانان شهرستان هم‌اکنون مربیان ۱۵ حرفه در سطوح مختلف در مرکز فنی‌وحرفه‌ای این شهرستان در حال آموزش به کارآموزان می‌باشد.
معاون مرکز فنی ‌و حرفه‌ای بهشهر ادامه داد:رشته‌های برق صنعتی درجه دو، برق خودرو، پی ال سی درجه ۲ ، اتومکانیک، تراشکاری ، کشت گلخانه ای و رشته های مختلف رایانه از جمله این رشته‌هاست.
رضائی تصریح کرد: همچنین رشته‌ جوشکاری در دو سطح E3، E6 و رشته‌های پرورش قارچ دکمه ای ، از دیگر رشته‌های موجود در مرکز فنی‌وحرفه‌ای بهشهر است.
معاون مرکز فنی‌وحرفه‌ای بهشهر خاطرنشان‌کرد:این دوره‌ها بر اساس سطح و همچنین میزان ساعات آموزشی مورد نیاز به دوره‌های سه، چهار و شش ماهه تقسیم شده‌اند و البته برخی از رشته‌های موجود در مرکز کوتاه مدت و برخی نیز به صورت سالانه بوده که در طول سال فقط یک بار برگزار می‌شود.
رضائی افزود در ۳ ماهه نخست سال جاری به  ۳۰۰ نفر از متقاضیان جویای کار بمیزان  ۵۲ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت آموزش های مهارتی ارائه شده است .
وی در پایان با اعلام این مطلب که یکی از علل بیکاری جوانان عدم مهارت شغلی آنان پس از گذراندن دوران خدمت سربازی می باشد تصریح کرد:در راستای تفاهم نامه فی ما بین مرکز و منطقه  انتظامی بهشهر از ابتدای تیرماه جاری به ۱۶ نفر از سربازان منطقه انتظامی، ۲ هزار و ۵۶۰ نفر ساعت آموزش در رشته ” سرویس نگهداری خودرو”  بر اساس استانداردهای آموزشی در حین انجام خدمت سربازی ارائه خواهد شد،تا متقاضیان شرکت در دوره فوق الذکر بتوانند شرایط احراز اولیه اشتغال را پس از دوران خدمت کسب نمایند.
وی خاطر نشان کرد :برگزاری دوره های فنی و حرفه ای ،آزمون پایان دوره  و صدور گواهینامه تا قبل از اتمام دوران خدمت مقدس سربازی برای شرکت کنندگان در کلاس انجام می شود.

فرستادن دیدگاه »

9 + 3 =