آموزش‌های فنی و حرفه ای حرکت پیش‌رونده برای توسعه کشور

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۱ تیر ۱۳۹۳ ۰

رئیس مجلس:
توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در لایحه برنامه ششم گنجانده می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توجه جدی و ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارتقای سطح این بخش خصوصی در لایحه برنامه ششم توسعه گنجانده خواهد شد و مجلس شورای اسلامی نیز از آن حمایت خواهد کرد.
آقای علی لاریجانی در همایش ملی خصوصی‌سازی آموزش‌های فنی و حرفه ای که با حضور هزاران نفر از فعالان این بخش در سراسر کشور در برج میلاد تهران برگزار شد اظهار داشت: امیدوارم این نشست موجب توسعه فعالیت های بخش فنی و  حرفه ای شود.
رئیس مجلس خطاب به مدیران و مسئولان آموزش‌های فنی و حرفه ای گفت: از اینکه شما زیربناهای تخصصی حرفه های مختلف را برای فرزندان ما فراهم می کنید باید از شما تشکر کنیم.
آقای لاریجانی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه ای حرکت پیش‌رونده برای توسعه کشور محسوب می شود و بیش از این باید به آنها کمک کرد.
وی با بیان اینکه امروز برای توسعه کشور نیازمند یک جهش در زمینه های تخصصی هستیم گفت: اکنون کشورمان از یک طرف به خاطر وضع ظالمانه‌ای که در زمینه هسته‌ای ایجاد کرده‌اند نوعی ماجراجویی و سنگ‌اندازی وجود دارد در حالی که ما دارای مسیری روشن هستیم و آن را طی می کنیم اما بدخواهان دامنه این کار را به تحریم کشانده اند.
آقای لاریجانی افزود: اکنون موجودات بین‌المللی ماجراجو آرام نشسته اند و امیدواریم در مذاکرات کار پیش برود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر اقتصادی نیز به علت مشکلات مدیریتی و مسائل دیگر کشورمان دچار بیکاری، رکود و تورم است و دولت فعلی در تلاش است تا از رکود خارج شویم اما آنقدر مشکلات پیچیده برای کارگاه‌های صنعتی،‌تولیدی، کشاورزی و دامداری وجود دارد که این امر با مشکلات زیادی روبه‌روست.
آقای لاریجانی تصریح کرد: بیشتر واحدهای تولیدی و کارآفرینان نیازمند حمایت های بانکی هستند که در اینجا سستی دیده می شود و اگر به آنها کمک نکنیم نمی توان از رکود خارج شد.
رئیس مجلس گفت: باید سازوکارهای دقیق اقتصادی برای این امر در نظر گرفته شود که یکی از آنها توسعه و حمایت از آموزش‌های فنی و حرفه ای است.
وی با بیان اینکه هرم نیروی انسانی از نظر تخصصی موزون نیست و ظاهراً وارونه است افزود: باید سرمایه‌گذاری وسیع‌تری در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه ای به ویژه در سطح دانشگاهی انجام شود.
آقای لاریجانی همچنین گفت: باید حمایت مالی جدی برای به‌روز شدن کارگاه‌های فنی و حرفه ای انجام شود و از سرمایه زیادی که برای کشور هزینه می کنیم بخشی از آن را صرف این امر کنیم تا نیروهای متخصص تحویل اقتصاد جامعه دهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر در این زمینه نیازمند قانو ن باشیم مجلس می تواند در قانون برنامه ششم توسعه که اکنون در دولت در حال تدوین است به این بخش توجه و از آن حمایت کند.
وی با اشاره به اینکه مجلس نگاه حمایتی جدی به آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای دارد افزود: قانون معافیت مالیاتی آموزشگاه‌ها که پس از تصویب به شورای نگهبان رفته است و امیدواریم هر چه زودتر به تصویب این شورا برسد، نمونه‌ای از اقدامات حمایتی مجلس است تا مشکلات این بخش فعال جامعه برطرف شود.
رئیس مجلس گفت: در زمینه بیمه مؤسسان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای تلاش‌هایی شده است و امیدواریم به شکل منطقی این مسئله در لایحه ای گنجانده شود تا با تصویب مجلس این مسئله برطرف شود.

فرستادن دیدگاه »

- 2 = 7