آموزش ۴۵۰ هزار نفرساعت ویژه بانوان

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۴ آذر ۱۳۹۲ ۰

توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر صورت گرفت؛
بیش از۴۵۰ هزار نفرساعت آموزش مهارتی ویژه بانوان در مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر

معاون آموزشی مرکز فنی و حرفه ای بهشهر از اجرای بیش از ۴۵۰ هزار نفر-ساعت آموزش مهارتی در  ۸ ماهه نخست سال جاری ویژه بانوان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر، مسلم رضائی با اعلام این خبر گفت: توانمندسازی زنان از طریق آموزش های مهارتی از جمله سیاست ها و راهبردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای تحقق عدالت اجتماعی می باشد.
وی افزود: این مرکز در بخشهای ،مرکز ثابت، ،سیار روستائی،زندان و همچنین در آموزشگاه های آزاد آموزش های فنی و حرفه ای،ویژه زنان ارائه می کند.
وی اظهار داشت : ۱۵۵۰ نفر از بانوان این شهرستان در آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای از آموزش های مهارتی در ۵۹ آموزشگاه در ۸ رشته از قبیل  فن آوری اطلاعات،مراقبت و زیبائی ، طراحی دوخت ، صنایع دستی ، صنایع غذائی و هنرهای تزئینی  در قالب ۱۸۸ دوره آموزشی در ۸ ماهه نخست سال جاری بهره مند شده اند .
معاون آموزشی فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر از برگزاری دوره های آموزشی تکنسین عمومی شبکه های کامپیوتری ، مهندسی برنامه نویسی ، کارآفرینی ، سوزن دوز و توپ دوزی ، حسابداری دفاتر و بودجه از جمله رشته ای مرکز ثابت و سوزن دوز و تکه دوز بلوچ برای اولین مرتبه در زندان باز ویژه بانوان را برخی از دوره های آموزشی ویژه خواهران نام برد و بیان داشت: در بخش روستائی نیز در رشته ای پرورش گل در فضای آزاد ،پرورش قارچ دکمه ای ،کشتکار گلخانه ،باغبان هم اکنون آموزش های مهارتی را به بانوان علاقمند به صورت رایگان ارائه می کنند.
معاون فنی وحرفه ای بهشهر در راستای نامگذاری سال جاری بنام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری به بیان نقش مهم زنان در حماسه  اقتصادی پرداخت و اظهار داشت :‏‏ زمانی بانوان می توانند به عنوان یکی از شاخصه های تاثیر گزار  در توسعه و حماسه اقتصادی مطرح گردند که توانایی مشارکت در فعالیتهای اقتصادی را در سطح جامعه داشته ‌باشند و بدین منظور باید ابتدا خود توانمند باشند که این مهم نیز با در اختیار قراردادن کلیه امکانات لازم جهت آموزش و ارتقاء مهارتهای فنی و خدماتی امکان پذیر است .
رضائی محلی اضافه کرد: این مرکز در هشت ماهه نخست سال جاری ۲۲ رشته متنوع مهارتی را در قالب ۲۰۰ نفر دوره اجرا کرده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی آموزش های فنی و حرفه ای نیز  بیش از ۴۲۰ هزار نفر-ساعت آموزش ویژه بانوان اجرا کرده است.

فرستادن دیدگاه »

+ 8 = 11