جلسه با اتحادیه خواربارفروشان(گیاهان داروئی)بهشهر

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۶ آبان ۱۴۰۰ ۰

برگزاری جلسه هماهنگی در خصوص برگزاری دوره آموزشی فروشندگان گیاهان داروئی

 

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد #بهشهردر راستای درخواست اتحادیه خوار بارفروشان شهرستان بهشهر از مرکز فنی و حرفه ای جهت برگزاری دوره آموزشی برای فروشندگان گیاهان داروئی جلسه ای باحضور مهندس کلاهی معاونت و کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت و درمان و آقای خلیلی رئیس صنف گیاهان داروئی شهرستان برگزار گردید .

رئیس صنف خواربارفروشان بهشهر گفت: باتوجه به فعالیت نامطلوب برخی از عطاری ها و فقدان آموزش های تخصصی لازم متصدیان عطاری مقرر گردید دوره آموزش عطاری ها بر اساس استاندار آموزشی با همکاری واحد آموزشگاه آزاد مرکز فنی و حرفه ای بهشهر  مدت ۲۵۶ ساعت برگزار شود.

خلیلی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر بسیاری از عطاری ها تحت عنوان فروشندگان گیاهان دارویی رشد زیادی داشته اند و بر اساس مطالعات و بررسی ها، بخش عمده ای از عطاران در این عطارای ها، سابقه کار در چنین مکان هایی را نداشته و شاید خیلی از گیاهان دارویی را نمی شناسند.

در ادامه ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر ارتقاء و کسب مهارت را در ورود به شغل، ماندن و حفظ آن بسیار مهم برشمرد و افزود: اصناف  باید نه فقط به دانش حرفه ای و آکادمیک افراد بلکه به مهارت های دیگری که بتواند به مجموعه آنها ارزشی افزوده کند اهمیت قائل شوند.

رامین کیانی تصریح کرد: فراگیران در دوره آموزشی ” فروشنده گیاهان داروئی ”  با مباحثی همچون؛ فروش، نگهداری و آشنایی با گیاهان دارویی و معطر، معرفی ترکیبات موثر گیاهان دارویی، خواص داروئی گیاهان معمول و رایج، آشنایی با عملیات برداشت و آماده سازی محصول، بازدید از مزارع گیاهان دارویی و غیره آشنا خواهند شد.

در ایران صنف عطاری زیر مجموعه وزارت صمت به شمار می رود. در طی چند سال اخیر به دلیل استقبال مردم از طب سنتی، آموزش خواص دارویی گیاهان رشد زیادی داشته است.

فرستادن دیدگاه »

+ 6 = 12