توسعه آموزش های مهارتی در صنایع دریائی

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۰

ریاست فنی و حرفه ای بهشهر:

 آموزش های مهارتی در حوزه صنایع دریایی در شرق مازندران توسعه می یابد.

 

ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر گفت: با راه اندازی آموزش های جوار کارگاه ، ویژه صنایع دریایی در مجتمع دریائی ایران صدرا  بیش از ۱۰ حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی و فنی در این مجتمع ارایه می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر، رامین کیانی در نشست با مدیر مجتمع دریائی صدرا در شمال کشور ضمن معرفی سازمان و مرکز فنی و حرفه ای بهشهر به رسالت آموزشی و تربیت نیروی متخصص مهارتی جامعه اشاره کرد و افزود بی شک یکی از راه های کاهش بیکاری ترویج فرهنگ مهارت آموزی و گسترش آن در بین آحاد مردم جامعه می باشد .

کیانی تصریح کرد در راستای مصوبات شورای مهارت شهرستان و استفاده از ظرفیت دریائی و توانمندسازی و ارتقای مهارت‌ها و شایستگی‌های نیروی انسانی شاغل در حوزه صنایع دریایی،این نشست منعقد گردیده است .

وی با تاکید بر نقش مهم مهارت در پایداری اشتغال و افزایش توانایی شاغلان اظهار کرد: توانمندی مهارتی نه تنها سبب افزایش کیفیت خدمات، بهبود تولیدات و پایداری اشتغال می‌شود بلکه پایداری اشتغال در مراکز مختلف را به همراه دارد.

رضوی مدیر شرکت صنعتی دریائی ایران ( صدرا ) توانمند سازی نیروی انسانی در صنایع کشتیرانی یکی از اولویت های این شرکت بوده و از همکاری دوجانبه با سازمان فنی و حرفه ای استقبال می نمائیم .

وی بهره‌وری نیروی کار را یکی از مهم ترین عوامل رشد تولید و بطور کلی اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: یکی از مسائل مهم در بهره وری نیروی کار، مهارت است، هرچه مهارت آموزی بیشتر باشد بهره وری نیروی کار نیز بیشتر است و آثار طبیعی خود را در رشد اقتصادی بر جای خواهد گذاشت.

ریاست فنی و حرفه ای بهشهر و مدیر مجتمع دریائی ایران صدرا هم عقیده بودند  با توجه به ظرفیت بالای توریست و مسافر پذیری استان مازندران در حوزه صنایع دریایی به‌ ویژه در زمینه گردشگری دریائی و شیلات، مراکز فنی و حرفه‌ای و این مجتمع می توانند بسترسازی مکمل در راستای اشتغال‌زایی در منطقه شرق مازندران باشند .

لازم به یادآوری است این مجتمع در حرفه های آتش نشان ، تاسیسات ،برق ، مکانیک ، جوشکاری ، امور بندری ، لوله کشی و…. درخواست آموزش از مرکز فنی و حرفه ای بهشهر را داشته است .

فرستادن دیدگاه »

+ 5 = 11