گسترش آموزش فنی و حرفه ای در روستاهای بهشهر

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۰

گسترش آموزش فنی و حرفه ای در روستاهای  شهرستا ن بهشهر

بخشدار یانه سر بهشهر گفت : با افزایش جمعیت و بالارفتن نرخ بیکاری و تمایل روستاییان به مهاجرت به شهرها به منظور یافتن شغل، نیاز به آموزش نیروی انسانی ماهر در زمینه های فنی و حرفه ای ضروری و فوری است.

عباسعلی حسنی تصریح کرد : با توجه به اهمیت آموزش روستائیان توجه به ارائه آموزش های مهارتی در شاخه های گوناگون کشاورزی، صنعت و خدمات ضروری است.

وی اظهار داشت : آموزش های فنی و حرفه ای، نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده ی بهینه از فرصت ها و افزایش کارآیی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده دارد

معاون فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهردر جلسه ای که بمنظورگسترش فضای کسب و کار و ترویج آموزش های فنی  وحرفه ای و با حضور کلیه دهیاران منطقه هزارجریب در بخشداری یانه سر برگزار گردید گفت :  افراد پس از شرکت در دوره های آموزشی که مرکز فنی و حرفه ای برگزار می کند با به دست آوردن دانش و مهارت های تخصصی در زمینه های مختلف می توانند در شغل های مناسب به فعالیت بپردازند و به عنوان کارآفرین برطرف کننده ی نیاز اصلی روستا و موجب اشتغال جوانان جویای کار منطقه خود باشند.

شجاعی ضمن برشمردن برخی از پتانسیل موجود در مناطق یانسر از قبیل عرق گیری ، بسته بندی ، صمغ گیری  از گیاهان دارویی ، فعالیت در زمینه پروش دام و طیور، کشت زعفران و زراعت و باغداری اشاره نمود و تصریح کرد  برگزاری دوره های مهارتی می تواند باعث تحول در کسب و کار منطقه می گردد.

شجاعی افزود:  بکارگیری پتانسیل های منطقه ای، ترغیب و ایجاد انگیزش در مردم روستا به منظور فراگیری آموزش های مهارتی باید مورد توجه قرار گرفته و در برنامه های آموزشی به طور خاص دیده شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۸ کارآموز در حرفه های راسته دوزی،برقرار ارتباط با بازار ، جوشکاری ،دوزنده کیف چرمی،سرویس و نگهداری خودرو ،جاجیم بافی،برق ساختمان و … در روستاهای حسین آباد ، ارضت ، سارو ، یکه توت ، رکاوند … دوره های آموزش مهارتی را فراگرفته اند .

 

فرستادن دیدگاه »

5 + = 7