مهارت آموزی ۲۳۰ نفر از زندانیان بهشهر

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۷ اسفند ۱۳۹۷ ۰

رئیس فنی و حرفه ای بهشهر خبر داد

مهارت آموزی ۲۳۰ نفر از زندانیان بهشهر

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر ، رامین کیانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای توانمندسازی و افزایش مهارت زندانیان و کمک به ایجاد منبع درآمد، پس از آزادی این مرکز موفق به برگزاری ۱۶ دوره آموزشی در زندان بهشهر گردید که ۲۳۰ نفر از مددجویان آموزشهای مهارتی را فرا گرفته اند .

وی تصریح کرد: آموزش تخصصی حرفه و شغل از نیازهای امروز جامعه بوده و سیاست این سازمان این است که آموزش های هدفمند و منتهی به کارآفرینی و اشتغالزایی پایدار ارائه دهد.

کیانی با تاکید بر توسعه آموزش های هدفمند ویژه زندانیان افزود: خروجی آموزش های فنی و حرفه ای در بین زندانیان حائز اهمیت است.

این مقام مسوول تصریح کرد: ضرورت ایجاد شغل پس از آزادی ایجاب می کند تا زندانیان در دوره هایی شرکت کنند که بتوانند با کسب مهارت های لازم در کمترین زمان ممکن صاحب شغل شده و معیشت خود و خانواده را تأمین نمایند.

ریاست فنی و حرفه ای بهشهر افزود مددجویان زندان بهشهر در دوره های آموزشی جوشکاری ، مکانیک ، برقکار ساختمان ، طراح فضای سبز ، عروسک دوزی ، قالی بافی ، کشتکار گلخانه و پرورش دهنده گل در فضای آزاد شرکت نموده اند.

وی گفت: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، اجتماعی وبالاخص تأثیرات مثبت در حالات روحی و روانی زندانیان ، تشکیل دوره های تئوری و عملی فنی حرفه ای سبب تجلی صنعت ، ذوق و هنر و ایجاد زمینه های کاری، شغلی و بروز خلاقیت های مختلف آنان در زمینه های گوناگون می گردد.

عضو کارگروه اشتغال بهشهر اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۰۰۰ نفر ساعت آموزش شغلی ویژه زندانیان به مددجویان ارائه گردید .

کیانی همچنین افزود، پس از پایان دوره آموزشی از کارآموزان شرکت کننده در دوره ، آزمون کتبی و عملی بعمل آورده و پس از موفقیت در هر دو آزمون گواهینامه مهارتی با کد استاندارد بین المللی اعطا خواهد شد، که در این راستا در سال جاری ۲۰۰ گواهینامه مهارتی برای زندانیان صادر گردیده است .

ریاست مرکز فنی و حرفه ای بهشهرتأکید کرد : مددجویان می توانند پس از اتمام محکومیت خود با در دست داشتن گواهینامه فنی و حرفه ای از تسهیلاتی که توسط مراجع حمایتی ارائه می شود بهره لازم را برده و نسبت به بازگشت سالم در جامعه گام موثری بردارند.

وی در پایان با توجه به استقبال زندانیان، از توسعه دوره های فنی وحرفه ای خبرداد و ابراز امیدواری کرد در سال آینده با گسترش رشته های آموزش فنی و حرفه ای و برنامه های شغلی در زندان، بسترهای درآمدزایی مناسب برای مددجویان فراهم آید تا پس از آزادی مرتکب تکرار جرم نگردند.

فرستادن دیدگاه »

+ 8 = 12