برگزاری ۳۳۰ دوره مهارت آموزی در فنی و حرفه ای بهشهر

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۲۲ دی ۱۳۹۷ ۰

کیانی خبر داد :

برگزاری ۳۳۰ دوره مهارت آموزی در فنی و حرفه ای بهشهر

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر ، رامین کیانی گفت: شهروندان بهشهر ی در نه ماه گذشته در بخش های مختلف آموزشی این مرکز ۳۳۰ دوره آموزرشی معادل ۹۰۰ هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند .
ریاست مرکز فنی و حرفه ای بهشهر تصریح کرد : این دوره ها در بخش های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر اجرا شده که بیشترین این دوره ها در بخش خدمات به تعداد ۲۲۱۷ نفر ، بخش صنعت ۱۳۳۶ نفر ،بخش کشاورزی ۴۱۸ نفر و در بخش فرهنگ و هنر ۳۴۵ نفر بوده است.
وی از مهارت آموزی ۱۹۱۰ نفر در مؤسسات کارآموزی آزاد شهرستان بهشهر خبر داد که با احتساب میزان ساعت آموزشی فراگیران، در مجموع ۶۱۰ هزار نفر ساعت آموزش بوده که شامل ۵۱۰  هزار نفر ساعت برای خواهران و ۱۰۰ هزار نفر ساعت ویژه برادران بوده است.
کیانی یادآور شد: در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای دوره های مختلفی از جمله رشته های فناوری اطلاعات ، صنایع پوشاک ، مراقبت و زیبائی ، دوخت سنتی ، خدمات آموزشی و ایمنی و بهداشت آموزش داده می شود .
وی آموزشگاه های فعال شهرستان را در این مدت ۴۳ آموزشگاه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در ۱۴ رشته و ۷۳ حرفه آموزشی، آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد مجوز فعالیت در ارائه آموزش های مهارتی به مردم دارند.
ریاست مرکز آموزش فنی وحرفه ای بهشهر خاطرنشان کرد : برای نظارت بر عملکرد آموزشگاه های تحت پوشش، بازرسی از آنها توسط بازرسین مربوطه صورت می گیرد که درطی این مدت ۱۷۰ مورد بازرسی از آموزشگاه های شهرستان انجام شده است.
عضو کارگروه اشتغال شهرستان بهشهر تصریح کرد : تعهد آموزشی مرکز دولتی در سال جاری را  ۴۲۶ هزار نفر ساعت اعلام کرد و افزود تعهد بخشهای ، مرکز ثابت ، آموزش در صنایع ، زندان ، ماده ۱۶ ( کمپ های ترک اعتیاد )  ۱۰۰ درصد انجام شده و در حال انجام تعهدات بخش های روستائی ، سیار شهری و جوار دانشگاه در باقیمانده سال جاری هستیم .
کیانی در پایان یادآور شد کلیه آموزش ها در مرکز ثابت رایگان بوده و این مرکز با دارا بودن ۱۰ کارگاه آموزشی در بخش برادران با قابلیت ۲۳ حرفه آموزشی و در بخش خواهران با دارا بودن ۳ کارگاه در ۱۰ حرفه به ارائه خدمات به همشهریان گرامی می پردازد.

فرستادن دیدگاه »

+ 9 = 11