آموزش ۳۲۰۰ بانوی بهشهری درفنی و حرفه ای

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ۰

۳۲۰۰ بانوی بهشهری آموزش های مهارتی را فرا گرفتند

مهندس رامین کیانی از شرکت ۳۲۰۰  بانوی بهشهری در دوره های مهارتی در سال جاری خبر داد.به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر ، رامین کیانی با اشاره به این که آموزش های مهارتی در دو بخش مراکز دولتی و آموزشگاههای آزاد برگزار می شود افزود: ۳۲۰۰ نفر از بانوان بهشهری در مرکز دولتی و آموزشگاههای آزاد در بیش از ۶۰ حرفه ، آموزشهای مهارتی را فراگرفتند.

وی افزود: این آموزش ها شامل طراحی دوخت ، مراقبت و زیبائی ، دوزنده کیف های چرمی ، پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ دکمه ای،  قالی بافی، رایانه ، وسایر رشته هاست.کیانی تصریح کرد : در همین راستا  ۳۲۰ بانوی بهشهری در قالب کارگاه های ثابت شهری، ۲۵۰ نفر در قالب  دوره های روستایی ، ۳۰ نفر در زندان و ۲۶۰۰ نفر در قالب آموزشگاههای آزاد شرکت کردند.

وی با اشاره به توسعه آموزش های روستایی ویژه بانوان گفت : ۲۵۰ نفر از بانوان روستایی در حرفه های زراعت گیاهان داروئی، قالی بافی ، پرورش دهنده قارچ دکمه ای ، پرورش دهنده گلهای آپارتمانی آموزش های مهارتی را فرا گرفته وپس از موفقیت در آزمون پایان دوره موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند.

ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر گفت: در ندامتگاه زندان باز بهشهر نیز به ۳۰ نفر از  بانوان در رشته های قالی بافی و عروسک بافی آموزشهای مهارتی  ارائه شد.

کیانی ، به ارائه مهارت های فنی در آموزشگاه های آزاد اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان در ۴۴ آموزشگاه در سطح شهر بهشهر ، خلیل شهر، رستمکلا و زاغمرز مهارت های لازم  را دریافت کردند.وی ادامه داد: این آموزش ها در ۹ رشته از جمله امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، صنایع غذائی ،صنایع چرم ،  طراحی و دوخت پوشاک ، مراقبت زیبایی و صنایع چوب ارائه شد.

وی با تاکید بر این که کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی بهترین راهکار برای ایجاد فضای اشتغال بانوان در جامعه است گفت: مهارت ‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه سبب توانمند سازی نیروی کار فعال جامعه شده و در نتیجه میزان تولید را افزایش می دهد.

کیانی در ادامه به تشریح تفاهم نامه فی ما بین ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه ای  در راستای توانمند سازی سربازان وظیفه، از برگزاری دو مرحله آزمون در سال جاری خبر داد و تصریح کرد :  آزمون یاد شده در ۷  حرفه مهارتی در پایگاه دریائی شرق مازندران ،  برگزار شد.  

وی گفت : بیشترین متقاضیان این آزمون در حرفه های سرویس و نگهداری خودرو، جوشکاری ، کارآفرینی ، سیستم سوخت رسانی اتومبیل ، طراح فضای سبز و باغبانی  بوده اند. کیانی اظهار داشت : بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات آموزشی مرکز فنی و حرفه ای بهشهر در بخش های دولتی و بخش خصوصی انجام پذیرفت .

ریاست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر تعهد آموزشی این مرکز در بخش دولتی ۴۲۸ هزار نفر ساعت بوده است که تا کنون ۵۰۳ هزار نفر ساعت و در بخش خصوصی ۵۵۰ هزار نفر ساعت بوده که تا کنون ۶۵۰ هزار نفر ساعت انجام پذیرفت .

کیانی با بیان اینکه کلیه آموزش های فنی و حرفه ای رایگان می باشد ، اظهارکرد: بی تردید برگزاری این دوره های آموزشی هزینه بر بوده اما با نگاه آینده نگری بهترین سرمایه گذاری است .

کیانی با اعلام اینکه سالانه به صورت میانگین ۳۵۰۰  نفر متقاضی دریافت گواهینامه از مرکز فنی و حرفه ای بهشهر می شوند، گفت: بطور متوسط ۶۵ درصد متقاضیان در آزمون ها مهارتی موفق می شوند. 

کیانی با اشاره به مزیت های آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای، خاطرنشان کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای دوره های آموزشی بر اساس تحولات علمی و نیازهای جامعه برگزار می شود. 

ریاست فنی و حرفه ای بهشهر با اعلام اینکه ۶۰ درصد کارآموزان این مرکز دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند، خاطرنشان کرد: دانشگاهی که در مسیر پرورش کارآفرین تلاش نکند موفق نخواهد بود. 

وی در پایان بیان کرد : با توجه به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای مبنی بر آموزش افراد فاقد مهارت و ارتقاء مهارتهای شاغلین اینگونه فعالیتهای آموزشی در مراکز می تواند در نهایت موجب ارتقا و توسعه مهارت شغلی در جامعه.، آموزش مبتنی بر نیاز بازار کار، توسعه فرهنگ مهارت آموزی در جوانان جویای کار ، و ایجاد اشتغال پایدار شود و این موارد از جمله توانمندی ها و ظرفیت های سازمان آموزشی سازمان فنی و حرفه ای می باشد .

فرستادن دیدگاه »

2 - 1 =