آموزش مهارتی دانشجویان و دانش آموزان

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۱۲ دی ۱۳۹۵ ۰

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر:

بهره گیری بیش از ۲۰۰  نفر از دانش آموزان و دانشجویان بهشهر از آموزش های مهارتی

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر گفت :‌  یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه انسانی، فراگیری آموزشهای مهارتی توسط دانش آموزان و دانشجویان و توانمندسازی جوانان جویای کار هر جامعه می باشد .

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر مهندس رامین کیانی تصریح کرد : به طور کلی توانمندسازی یعنی افزایش توانایی‌های دانش آموزان و دانشجویان به گونه‌ای که آنها به بهترین روش بتوانند به شغل مورد نظر خویش برسند و در آن موفق باشند.

وی اظهار داشت : اجرای طرح ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان و فارغ التحصیلان با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص، از راهکار ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر با  بیان اینکه در برنامه های آموزشی باید توجه ویژه به نیازهای روز جامعه شود، گفت: یکی از راه های حل معضل بیکاری در کشور، ایجاد تعامل دو سویه بین متولیان آموزش های تئوری  و مهارتی است.

کیانی تجهیزات کارگاهی و منابع انسانی متخصص مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر را پاسخگویی نیازهای مهارتی جوانان جویای کار شهرستان دانست و اظهار داشت : هم اکنون این مرکز برای ۱۰۵ نفر از دانش آموزان مقطع کاردانش در حرفه های برقکار ساختمان ، فن ورز اسکلت فلزی ، تعمیرکار لوازم خانگی ، کمک اسکلت ساز و  ۱۱۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علم و فناوری مازندران و علمی کاربردی واحد بهشهر در حرفه های PLC  و تعمیر ماشین های الکتریکی سه فاز ، سیستم سوخت رسانی انژکتور پراید ، سرویس و نگهداری خودرو دوره های مهارتی را در حال اجرا دارد .

وی ضمن تاکید بر تربیت نیروی متخصص جهت پیشرفت و توسعه جامعه خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری جوانان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می توان قشری کار آفرین به کشور تحویل داد.

وی خاطرنشان کرد: فراگیری مهارت علاوه بر جنبه های فنی و بالا بردن اعتماد به نفس، فرد را برای حضور موثر در بازار کار آماده می کند و در مجموع انتظار می‌رود که فرآیند توانمندسازی در نهایت به ارتقای سطح کیفی زندگی شخصی فارغ‌التحصیلان نیز کمک ‌کند. 

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر در پایان با اشاره به تحقق ۹۵ درصدی تعهدات این مرکز در سال جاری افزود :‌ تعهدات این مرکز در بخش آموزش در روستا، جوار دانشگاه، زندان و کمپ بیش از ۱۰۰ درصد انجام شد .

مرکز فنی و حرفه ای بهشهر با آموزش سالانه بیش ۱۵۰۰ نفر به متقاضیان جویای مهارت، یکی از قدیمی ترین مرکز فنی و حرفه ای مازندران می باشد.

فرستادن دیدگاه »

- 4 = 0