عدم بیکاری مهارت آموختگان فنی وحرفه ای

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ۰

 عبدالرضا شریعت‌نژاد اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری در بخش دولتی تعهد آموزشی در استان، ۲ میلیون و ۲۵۹هزارو ۲۶۹ نفر ساعت بوده، که در شش ماهه نخست امسال، ۲ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۲۴ نفرساعت اجرای آموزش داشته ایم که معادل ۱۰۷ درصد تعهدات ماست.

مهندس شریعت نژاد در خصوص مشکلاتی که بر سر راه بیمه قالیبافان وجود دارد اظهار داشت:امکان ندارد که قالیبافان با سازمان فنی و حرفه ای مشکل داشته باشند.

وی تشریح کرد: بیمه در صنعت قالیبافی سه پروسه دارد، اول دستگاه متولی ،افراد را به فنی و حرفه ای معرفی کند، در مرحله دوم سازمان فنی و حرفه ای آزمونی برگزار می کند و عملا مهارت آنها تایید می شود.بعد از تایید از جانب ما، به بیمه اجتماعی ارجاع داده می شود.

شریعت نژاد افزود: غالب افراد یا در مرحله ی اول به مشکل برمی خورند و یا در مرحله ی سوم؛ لذا فنی و حرفه ای پس از برگزاری آزمون در صورت قبولی در آزمون هیچ گونه منعی برای ادامه ی کار نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل در این مرحله با مراجعه به سازمان آماده ی پاسخگویی هستیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ حرفه در فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران آموزش داده می‌شود، بیان داشت:سازمان ما متولی آموزش افراد فاقد مهارت به منظور کسب مهارت در اشتغال است .

وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای متولی بخش اشتغال نیست افزود: هیچ دانش آموخته فنی‌و‌حرفه‌ای بعد از گذران دوره بیکار نیست.
شریعت نژاد اذعان داشت: در سال گذشته ۳۵ درصد دانش آموختگان جذب بازار کار شدند.

وی با بیان اینکه ۹۷۶ آموزشگاه فعال آزاد در استان وجود دارد گفت: ۲۳ میلیون نفر ساعت تعهدات اموزشی را بر عهده دارند و ۲ هزار و ۳۴۶ مربی در این آموزشگاه ها در حال آموزش هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۲ هزار و ۸۶ نفر ساعت مردان و ۱۷۱ هزار و ۱۳۸ نفر ساعت بانوان تحت  آموزش روستایی از سوی این سازمان صورت گرفته اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران درخصوص اعتبار مدارک سازمان فنی و حرفه ای در جذب نیروی کار در خارج از کشور گفت: مدرک فنی‌و‌حرفه‌ای اعتبار بین‌المللی دارد، و در پذیرش افراد به برخی از دانشگاه های خارج از کشور دارای امتیاز بالایی است بگونه ای که برخی دانش آموختگان فنی‌و حرفه‌ای بدون مدرک در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش آموختگان فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران با مهارت در المپیادهای ملی و جهانی حاضر می‌شوند کانون نخبگان در مازندران راه‌اندازی شد.

فرستادن دیدگاه »

6 - 3 =