بازدید از کارخانه سفال و دخانیات تیرتاش

عبدالرضا خلیلی تیرتاشی در ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ۰

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر مهندس مهدی پور سرپرست مرکز بهشهر ، مهندس اصغر خطیری سرپرست مرکز کیاسر  به همراه جمعی از مربیان و کارشناسان آموزش مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر در راستای ارتقاء سطح آگاهی و تقویت روحیه از کارخانه سفال طبرستان و مرکز تحقیقات تیرتاش بازدید نمودند
در این بازدید مدیر تولید کارخانه سفال طبرستان گفت: سفال از معماری های فرهنگی و بومی خطه مازندران بوده که باید آن را حفظ و احیا کرد.
مهندس کورش خادمی تصریح کرد : این کارخانه با تولید سالانه ۱۰ میلیون قالب سفال بزرگترین و مدرن ترین شرکت تولید سفال در خاورمیانه است.
وی با بیان اینکه این کارخانه در چندین مرتبه به عنوان صادرکننده نمونه کشور معرفی شده است، افزود: ‌تولیدات این واحد تولیدی به کشورهای افغانستان ، لبنان، آذربایجان ، عراق و کشورهای حوزه دریای خزر صادر می شود.
لازم به ذکر است که صنایع تولیدی سفال طبرستان اولین کارخانه تولید سفال در کشور است و هم اکنون  با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر به طور مستقیم، در حال فعالیت می باشد .
همکاران مرکز بهشهر در ادامه از مرکز تحقیقات دخانیات تیرتاش بازدید کردند . مهندس مهدی جعفری  معاون آموزش و ترویج مرکز تحقیقات تیرتاش ضمن خیر مقدم  توضیحاتی در خصوص تاریخچه ، فعالیت های پژوهشی و آموزشی کارخانه و ایمنی محیط کار ارائه نمود و بر هماهنگی و همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر در خصوص مهارت کارکنان و کارگران فنی آن مرکز تاکید نمود .
مهندس جعفری تصریح کرد : این مرکز در سال ۱۳۱۷ بمنظور امکان سنجی کشت توتون در مازندران و همچنین آموزش و تربیت کارشناسان کشت و کشاورزان جهت کشت توتون توسط شخصی یونانی به نام آتاناس زافیروپلوس تاسیس و به نام مزرعه آموزشی و آزمایشی توتون نام گذاری شد . و در آخرین تغییرات در تشکیلات سازمانی بنام مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش تغییر نام یافت.

فرستادن دیدگاه »

6 - 4 =